Followers

Sunday, June 13, 2010

cerita-cerita yg dh basi..(no pic)

ello...amacam cntik tak wajah baru nie..erm..sajer try yg baru..nk wat sendiri tak pandai..buhje lah yg dh sediaada...ok lah..boring dh tgk yg lama..sesekali nk juga wajah baru..baru semangat..huhuhu..

nie nk recall blk peristiwa2 lalu..byk nk hapdet tp masa begitu mencemburui ai..tak nyempat2 je..kiter star masa cuti wesak tu lah erk...

Cuti wesak (28 mei) - kemas2 umah coz my family nk dtg..depa bertolak dr lahad datu nek kete..memakan masa 8jam gk nk smp ke umah ai tuh..jd kami anak branak kuar g pasar raya berdekatan dn memebeli brg2 umah..bangkit lah kami awai hari tuh...blk pung pang pung pang masak bagai..manakal si suami cipta sejarah telah mengemas rumah,myapu, mengemop & menyental bilik air....huh!!!! terkejut ai..rajinnyerrrr...bagus lah cenggini...klu FIL dtg tiap2 mggu wah..bestnyer...kemas terus rumah ai..si anak dgn behave ddk diam2 dlm buai..senang mama papa nk wat keje..jd dlm kul 4ptg cenggitu kami nunggu mak pak ai smp di petronas tuaran..
blk umah cium2 peluk2..makan2..borak..tido...

sabtu (29 mei)- kami berhajat nk jumpe my pok aka my abang long kepada aboh..mai dri ganu nun..depa ada kursus di sabah jd kebetulan kene lak time ma abah lia dtg..jd wat segmen jejak kasih la di promenade hotel..jupe2..borak2..tangkap gmbo...kami terus menuju ke 1borneo..tak g lagi pasar filipina coz tghari terik..sian anak ai..gelap nnt..kekeke..

kbtulan parkson telah mmbuat SALE giler2 di sana..jd abes lah duit my abah..hehe..sumer telah dibelasah anak2 dier yg baik nie..sumer pakat rembat baju 2/3 helai sorang..kasut lgi tu..mcm nk wat stok raya jerk..ai yg dh berumahtangga nie pun tak ketinggalan utk merasai 'bujang' kembali..hahhaa....sonot nyer beli2 smbil dibayar oleh ma...cucu pun tak kurang juga..takper sekali sekala kata tokki n tokma..

pastu penat membeli belah..kami makan di pizza hut..memula ma tak mo..kata tak kenyang.. nah skali order terus sempit perut nk masuk...ada 2/3 keping belum abes ..tapau la..jgn mmbazir...

blk umah..mlm hanya lepak2 dirumah smbil tayang2 baju baru...kah..kah..kah...

Ahad/cuti keamatan (30 Mei ) - pagi2 kami lepak kt umah jerk smp petang sket kami kuar g pasar filipna....ma nk borong ikan masin..ikan terubuk..mutiara..ada org kirim kata nyer..layankan ajelah..abah dh geleng kepala..(melayang lagi lah duit...hehhee..)smpt gk ai rembat gelang mutiara yg dibayar oleh ma..huhuhuhu..tq ma...len kali byar lagi...dh abes mnyoping...kami g makan malam di tepi pntai yg sungguh cntik..kebentulan smp waktu matahari terbenam..mmg cntik la..nama tmpt tanjung aru..kami dinner ikan putih bakar 2 ekor...kerang masak kicap...sotong bakar..sayu paku pakis n nasi putih ler..oppss luper sayap ayam bakar yg femes kt situ..air fresh oren jus tembikai sejag masing2...adoiii..kenyang gak..smpikan anak ai pun mkn skali..sonot mkn ramai2...

isnin/cuti keamatan( 31 mei )- my family dh nk balikk...yelah perjalanan jauh lagi..jadi leh abah rest esok(selasa) sebelum keje hari rabu...jd ai bwk depa jln kinabalu park dulu..tmpt kaki gunung KK..smpai kt kaki je..nk g kt badan ngan kepala gunung KK tnggu la dulu..nengok dr jauh la...jd bergambo sakan la kami sumer sbelum my family go back..alang2 kami dh smp kt situ..my hubby ajak g poring..tmpt air kolam panas..sejuk pun ada..area Ranau..dlm 1jam kot..tp masyallah..ramai nya umat manusia..nk jln pun berhimpit2..ai dh muke mls dh..ngan kendong anak lagi..ngan beg lagi..cik hubby pun memula dh pasrah nk blk..tp kesian kt dier..nk sgt mandi..g lah..ai jaga beg..mujur ada satu pndok leh ddk..si amsyar tk byk kenah..tido je..sayang anak mama nie..bagussss...mandi lah cik hbbby tu sa,pai kecut segala2nya.....br ingat ank bini...adusss...msa tuh dh kul 5ptg..kemas2..blk...kebetulan hujan sgt lah lebat..smp jln pun tak nmpk..memandangkan 2 org dewasa nie mata rabun sket..jd meng'kura-kura' lah kami..smp umah jam 7lebih..penat!!!mujur esok cuti..

selasa(1 jun) - tido!!( smp ke petang..cik hubby lah..)ai kene lah bgn..anak ai nk makan nk mandi kan..rumah pun ala kapal karam..baju pun berlonggok2..bermula lah episod isteri mithali..hekk.hek..

k...smp sini dulu...entri kali ni tak der gmbo..mls lah nk uplod..jd tgk di 'mukabuku' lah erk..hehehehhee..